.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک تذکر و یک حاشیه از صحن علنی مجلس
نماینده ایلام در مجلس گفت: یکصد نفر از نمایندگان به دلیل اعتراض به یک تصمیم درباره لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در نشست علنی دیروز خانه ملت، اگر امروز پاسخ درستی نگیرند، از صحن علنی خارج می‌شوند.

احمد شوهانی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان، در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به عدم تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در جلسه علنی روز گذشته خانه ملت به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: در چند سال گذشته چند لایحه ایجاد مناطق آزاد به تصویب رسیده است ولی کسی آن زمان به فکرش نرسید که تصویب این لوایح به دلیل مغایرتش با قوانین برنامه، نیازمند دو سوم آرای وکلای ملت است.

وی افزود: بنده روز گذشته مشروح این قوانین مصوب‌شده را از اداره قوانین مجلس گرفته و به هیأت رئیسه تقدیم کردم، همه این قوانین با نصف به علاوه یک رأی نمایندگان مجلس در صحن علنی به تصویب رسیده است اما در جلسه روز گذشته پارلمان در ابتدا گفته شد که تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیازمند نصف به علاوه یک رأی است، اما در پایان جلسه همه نمایندگان مجلس را غافلگیر کردند و آقای باهنر که اداره صحن علنی را بر عهده داشت، گفت که تصویب این لایحه نیازمند دو سوم رأی نمایندگان است چرا که با قانون برنامه پنجم مغایرت دارد.

شوهانی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در تعجبم چرا به تبصره قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی هیچ توجهی نشده است، لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری که روز گذشته در دستور کار مجلس قرار داشت، مغایرتی با قانون برنامه پنجم نداشت و نصف به علاوه یک رأی هم آورده بود.

وی در پایان اعلام کرد یکصد نفر از نمایندگان مجلس تفسیر دیگری از مصوبه روز گذشته خانه ملت دارند و اگر هم‌اکنون در صحن علنی پاسخ نگیرند، از مجلس خارج می‌شوند و جلسه علنی از رسمیت می‌افتد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده ایلام، توضیح داد: این سخنان زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست، ما بر اساس برداشت‌مان از قانون عمل کردیم و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جلسات علنی باید بر اساس تفسیر و برداشتی که از آیین‌نامه داخلی مجلس دارد، عمل کند.

وی افزود: ممکن است موارد متعددی باشد که از آیین‌نامه داخلی برداشتی داشتیم ولی در نهایت در بررسی‌های تکمیلی به این نتیجه رسیده‌ایم که این برداشت قابل نقد و اصلاح است.

نایب رئیس اول مجلس همچنین گفت: منظور شما این است که در قانون مناطق آزاد که تصویب شده، برداشت دیگری هم وجود دارد، تا زمانی که قانون برنامه پنجم تصویب نشده، قوانین مصوب قبل از آن به قوت خودش باقی است، اما بعد از تصویب قانون برنامه پنجم، قوانین مصوب شده مشمول کاهش درآمدهای مالیاتی و کاهش حقوق ورودی می‌شود که ممنوع است.

وی تأکید کرد: فعلاً راهی وجود ندارد ولی ما موضوع مورد نظر شما را مجدداً در هیأت رئیسه مجلس مطرح و بررسی می‌کنیم.

به گزارش فارس، پس از این اظهارات ابوترابی‌فرد، حدود 30 نفر از نمایندگان مجلس با حضور در جایگاه هیأت رئیسه شروع به صحبت کردن با ابوترابی‌فرد و دیگر اعضای هیأت رئیسه مجلس درباره اتفاق روز گذشته صحن علنی کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.579 seconds.